De klant is koning! Een veel gebruikte kreet om aan te duiden dat het bedrijf door het stof gaat voor zijn klant. Spreekt dat je aan? Ik weet niet zeker of je dan bij ons aan het goed adres bent.
Het zal de anarchist in mij zijn. Of op zijn minst de weerzin tegen autoriteit, maar jij als klant mijn koning of koningin… Mijn beeld van een old school koning (niet Alex en Maxi hoor) is er één van ongelijkwaardigheid en pleasen. Misschien jezelf wel iets mooier voor doen dan je bent om in de gunst te komen. Niet echt ons ding…
VanStoerHout is een relationeel bedrijf. En de basis van een gezonde relatie is toch wel wederkerigheid en gelijkwaardigheid?
Wij hebben jou zeker nodig voor ons dagelijks brood en om van onze hobby ons werk te kunnen blijven maken. Maar we geloven ook dat jij ons nodig hebt. Wij maken namelijk wat jij mooi vind, wat jij wilt hebben en misschien zelfs wel wat je nodig hebt ;-). Maar we bieden meer dan dat. We bieden vakmanschap, de nodig ervaring, een goed inlevingsvermogen en een weerwoord als jij iets wilt wat misschien niet zo handig idee is. En dan komen we vaak ook nog met een oplossing (want we blijven wel mannen).
In een gezonde relatie wil je wederzijds gezien worden en gewaardeerd worden. Natuurlijk verdienen we graag geld. Maar het liefst omdat jij iets koopt wat je mooi vind. En natuurlijk betaal jij het liefst niet de hoofdprijs , maar nog liever heb je echt iets wat je zocht. En met dat wederzijds respect ga je met elkaar in zee.
Dus bij ons is de klant niet de koning. maar misschien wel de prinses op de erwt ;-). Want je mag best wel veel van ons vragen. Gevoeligheid voor jouw wensen. Jij moet er per slot van rekening nog jaren tegenaan kijken als het meubel onze werkplaats heeft verlaten.
Dus zo zien wij dat ‘klant is koning’ een beetje. Wij zijn meer van de relatie. Een zakelijke relatie wel te verstaan. Al snappen we dat je ons na het bovenstaande verhaal ook wel ziet als de prins op het witte paard.